„თავისუფლების მოედნის ცენტრში, შესაძლოა, სკვერი მოეწყოს, ხოლო მოედანზე საავტომობილო მოძრაობისთვის განკუთვნილი სივრცე შემცირდეს – ამის შესახებ თბილისის სატრანსპორტო განვითარების გეგმიდან ხდება ცნობილი.
დოკუმენტში საუბარია იმ ნაბიჯების შესახებ, რაც ურბანული მობილობის გაუმჯობესებისთვის საჭირო. დოკუმენტი ტრანსპორტისა და ურბანული განვითარების სააგენტოსთვის მოამზადა დანიურმა საკონსულტაციო კომპანია “რამბოლმა”, აზიის განვითარების ბანკის ფინანსური მხარდაჭერით.
დოკუმენტის თანახმად, თავისუფლების მოედანი და რუსთაველის გამზირი დაგეგმარდება ადამიანზე მორგებულ სივრცედ. პროექტის მიხედვით, თავისუფლების მოედანზე არსებული წრიული მოძრაობა შეიცვლება ორმხრივი ქუჩებით მოედნის კიდეებთან ველობილიკებითა და უსაფრთხო გადასასვლელებით. მოედნის მთელი ცენტრალური ნაწილი გადაკეთდება სკვერად დასაჯდომი ადგილებით, გამწვანებით და ადამიანის დონის ქუჩის განათებით.
“თავისუფლების მოედანი თბილისის ცენტრში ისტორიული და ეროვნული მნიშვნელობის ღირსშესანიშნაობაა. იგი ძველი ქალაქის კიდეზე მდებარეობს და როგორც მცხოვრებლები, ისე ტურისტები ხშირად გადაკვეთენ მას. მიუხედავად ღირსშესანიშნავი მდებარეობისა, თავისუფლების მოედანი ხელს უწყობს ავტომობილების თავისუფალ მოძრაობას. ფეხით, ველოსიპედით სიარული ან უბრალოდ გარეთ ჯდომა, და მოედნით ტკბობა უმეტესად ნაკლებ უსაფრთხო და სასიამოვნო საქმიანობად მიიჩნევა. სხვა ქალაქები თავიანთ მთავარ მოედნებს ადამიანებს უბრუნებენ. ბოლო ოცი წლის განმავლობაში ნიუ-იორკში ტაიმზ-სკვერი და ლონდონში ტრაფალგარის მოედანი ნახევრად საფეხმავლო გახდა…“ კითხვა განაგრძეთ ბმულზე.